Una esposición sobre l’Archivu d’Artistes Asturianos
La imaxe en movimientu propón un arte de la seducción. Encandila cola promesa d’un presente que se repite -en bucle- al traviés d’un espaciu y un tiempu llonxanos. Esto ye, a grandes rasgos, lo que nos propón la televisión: en cuenta de dir al alcuentru del mundu, mételu nel nuestru salón. Cercanía y inmediatez como frutu del desenvolvimientu tecnolóxicu, que, en cuenta de proponer un paradigma nuevu, bebe de los modelos de representación previos.
Asina como énte un escenariu, qu’escuende’l fondu detrás de la pintura negro pa garantizar la ilusión, tamién al mirar el territoriu ye normal quedanos namás cola superficie. El paisaxe ye, en realidá, una piel qu’escuende capes socesives de pasáu onde s’inscriben, baxo l’acción del ser humanu, les murueques y la chatarra de la historia.
Les ocho pieces de videu recoyíes nesta esposición evidencien cómo tou territoriu suxétase sobre una socesión de capes físiques y tamién virtuales. El paisaxe ye un cuerpu: un sitiu mental y un espaciu físicu, onde les dimensiones reales entren en fricción colos nuestros mieos, deseos y, finalmente, col llinguaxe que quier da-yos forma. Tal y como ponen de relieve munches fábules de vuelta a casa, el llar, desque queda detrás, nunca vuelve a ser el mesmu, por muncho que s’asemeye. O como pasa coles esperiencies contemporánees alredor de la construcción de la identidá, a pesar de les certeces biolóxiques, existe un abanicu inmensu de sitios intermedios ente los dos sexos. En resume, la humanidá y la naturaleza tán axuntaes por una maya que, de manera mimética, dibuxa metáfores nuna dirección y na otra, como queriendo sorrayar la dependencia íntima de dambes esferes.
Construyida dende l’Archivu d’Artistes Asturianos, Ocho visiones de un paisaje que nunca se termina de hacer muestra, amás, delles maneres d’enfocar la producción videográfica contemporánea. Mentes se trata d’exhumar el pasáu del nuestru presente al traviés de la supuesta oxetividá de la forma documental, la ficción siempre termina por facer de les suyes. Anque cuestiona la dramaturxa tradicional y los sos trucos ilusionistes, el so papel ye’l de vehicular el nuestru entendimientu del mundu: un artefactu que ye quién a averar la nuestra rellación col mundu a una escala más humana.