Materia prima

14 payares 2015 – 8 mayu 2016

Esperimentos n’arte dixital y ciencia

Nuna época dominada sobre manera pola tecnoloxía, onde la ciencia predomina sobre la cultura, y reemplaza, en munchos casos, a la relixón, resulta lóxico qu’atendamos cada vez más a la collaboración, y hasta la síntesis, ente arte y ciencia, no que pa munchos representa la vanguardia de la nuestra dómina. Ciertamente, arte y ciencia siempre tuvieron xuníos fuertemente, y munches voces sostienen qu’al principiu nun existía separación dalguna ente ellos y que dambos nacen de los mesmos deseos. El ser humanu siempre va facer arte y siempre va facer ciencia, y ési ye ún de los rasgos más definitorios de la nuestra especie.

Nunca vamos saber si, tanto nel arte como na ciencia, l’anovación ye fuercia propulsora o constituye más bien el frutu de tresformaciones culturales y sociales. Sicasí, ye evidente que van de la mano.

Nos tiempos de crisis, cuando los interrogantes abonden y les respuestes son poques, medra l’atención que se da a les fontes d’inspiración nueves, les asociaciones nueves y los paradigmes nuevos. Eso faise más que patente na coxuntura que travesamos anguaño, onde los desafíos superen a la esperiencia y el conocimientu de los espertos. L’arte y la ciencia tuvieron siempre averaos, pero lo qu’agora importa ye la manera como la sociedá pue beneficiase del campu d’enerxía, tan especial, que naz d’esa rellación.

Materia prima ye más qu’una esposición. O ye, polo menos, más qu’una esposición al usu: ye en por sí un esperimentu, un intentu por dar accesu, por abrir caminos a lo llargo del territoriu tan ampliu onde l’arte y la ciencia se superponen. Pero busca, sobre manera, un nivel nuevu d’implicación y participación del visitante.

Materia prima presenta un conxuntu importante d’obres allugaes nel puntu de conexón ente l’arte y la ciencia. Como talo, la esposición conforma una contorna inspiradora d’esperimentación creada a partir de seis llaboratorios abiertos al públicu na propia sala. Esta forma híbrida de presentación propón un compromisu claru cola didáctica y col potencial inspirador del arte y la ciencia y espresa una convicción firme na capacidá de dambos pa impactar acullá de los sos territorios específicos, amás de nel poder y la enerxía creativo que xenera la collaboración ente estes disciplines.